유료방송 플랫폼을 통한 OTT 서비스 이용의도에 관한 고찰
Knowledge stocks, government R&D, institutional factors and innovation: evidence from biotechnology patent data
ICT Infrastructure, OTT Market Growth, Economic Freedom, and International Tourism: A Cross-Country Empirical Study
OTT 서비스 성장이 방송산업의 시장성과에 미치는 영향
Digital advertising policy acceptance by out-of-home advertising firms: a combination of TAM and TOE framework
방송채널사용사업자의 시장 성과와 전략
Examining factors influencing early paid over-the-top video streaming market growth: A cross-country empirical study
가입자형 VOD와 유료 광고형 VOD 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
인터넷 대화의 시민성 활성화 효과언론매체 이용이 인터넷 읽기와 쓰기에 미치는 영향과 인터넷 읽기와 쓰기가 학습과 참여에 미치는 영향
통신산업 기술혁신에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 정부재원 R&D와 특허 스톡의 영향에 대한 분석을 중심으로
옥외광고회사의 창의성 인식 비교 및창의성이 매출에 미치는 영향: 창의성 구성 요인과 창의성 영향 요인을 중심으로